.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعدام يک مدعي امامت

مصطفي برزگر گنجي، دادستان عمومي و انقلاب قم، از اعدام پنج نفر در اين شهر از جمله يک مدعي امامت خبر داد.

به گفته او، دو نفر از اعدام‌شدگان به اتهام قاچاق مواد مخدر، دو نفر به اتهام تجاوز، و يک نفر به اتهام «ادعاي امامت» مفسد في‌الارض شناخته شده و بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته در زندان مرکزي قم حلق‌آويز شدند.

عليرضا پيغان که در آبان‌ماه سال ???? از سوي ماموران اداره کل اطلاعات قم بازداشت شده بود يکي از اعداميان پنج‌شنبه گذشته قم بوده است. اتهام اين اعدامي ?? ساله «خرافه‌پرستي» عنوان و گزارش شده که او مولف يک کتاب ??? صفحه‌اي و متهم به گردآوري ?? مرد و ?? زن در حال ترويج خرافه‌پرستي در قم بوده است.

عليرضا پيغان با شکايت دادستان قم به عنوان مدعي‌العموم از سوي شعبه اول دادگاه انقلاب قم محاکمه و به اتهام «فساد في‌الارض» به اعدام محکوم شده بود.

قبل از اين در ?? آبان سال جاري مصطفي برزگر گنجي در نشستي خبري از درخواست عفو اين متهم خبر داده بود.

برزگر گنجي همچنين گفته بود: « ادعا ي نامبرده اين است که امام دوازدهم از دنيا رفته و قائم‌آل‌محمد من هستم و همچنين از ديگر اعتقادات نامبرده اين است که قبله به سمت مسجد جمکران که به گفته او محل دفن امام دوازدهم است تغيير کرده است‌.»

اعدام اين مدعي امامت در قم در حالي انجام شده است که از ابتداي آذرماه دادستاني عمومي و انقلاب قم با همکاري نيروي انتظامي طرح ويژه برخورد با دعانويسان و رمالان و همچنين مدعيان ارتباط با امام ز مان را به اجرا در آورده است.

خبرگزاري فارس چندي قبل به نقل از دادستاني قم از بازداشت ?? نفر به عنوان رمال و دعانويس در قم خبر داده بود.

در شهريور ماه سال ???? نيز خبرگزاري مهر خبر داد که فردي به نام «محمد حسين ‌ زاده ابوجسي » مشهور به « درويش» به اتهام «ادعاي امام زمان» در ملا عام در قم اعدام شده است.

مصطفي برزگر گنجي اعلام کرده که پنج نفر ديگر نيز هم ‌ اکنون در قم به عنوان «مدعيان امام زمان» در بازداشت به سر مي ‌برند.
به گفته هادي ترشيزي، مدير روابط عمومي دادستاني قم، فرد اعدام ‌ شده «با وجود اين‌ که بي‌سواد بود و کمترين اطلاعات ديني نداشت با رهبري گروه‌هاي مختلفي به ايجاد انحراف در دين و تغيير در اجراي دستورات الهي نيز مي‌پرداخته است. »

از چهار نفر ديگري که بامداد پنج ‌ شنبه در قم اعدام شدند، محمدرضا ?? ساله و حميد ?? ساله به اتهام تجاوز به پسران نوجوان در پرونده ‌ هاي جداگانه دستگير شده بودند.

متهمان چهارم و پنجمي که پنج ‌ شنبه گذشته در قم اعدام شدند نيز بنا بر اعلام دادستان قم به ترتيب حسين ?? ساله و اسماعيل ?? ساله به اتهام نگهداري و حمل موادمخدر از سوي شعبه اول دادگاه انقلاب قم به اعدام محکوم شده بودند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.354 seconds.